تاریخچه ورود اسکانیا به ایران

 اتوبوس اسکانیا برای اولین بار در سال 1381 به ایران صادر شد و اکنون به عنوان یکی از مهم ترین اتوبوس های مسافربری کشور شناخته می شود. اولین اتوبوسی مدل اسکانیا که به اسکانیا 9 لیتری معروف بود، ظاهری چندان نا مناسب و تا حدودی زمخت و زشت داشت که مورد استفاده ناوگان های مسافربری قرار گرفت. اتوبوس 9 لیتیری تا سال 1383 هم تولید و به ایران صادر شد تا اینکه مدل 12 لیتری به بازار آمد و تخول عظیمی در صنعت حمل و نقل زمینی ایجاد کرد. این اتوبوس ها تا سال 1387 به گونه ای خاص تولید می شدند، برای مثال اتاق شان حالت کلاسیک داشت.

نمای ظاهری  و طراحی اتوبوس اسکانیا

اسکانیا از لحاظ ظاهری بسیار چالاک و ساده است. تمامی پنجره های این اتوبوس دو جداره و چسبی هستند. به طور کلی اسکانیا در کنار سادگی و شیک بودنش  بسیار ایمن است و دارای بدنه ای مقاوم می باشد. اتوبوس های جدید اسکانیا در ایران تغییرات کوچکی در مقایسه با مدل های قبلی خود دارند که همین تغییرات سبب مدرن تر شدن آن ها شده است. داخل این خودروهای مسافربری به گونه ای طراحی شده است که از سر و صدا جلوگیری شود تا مسافران یک سفر راحت و آرامش بخش را تجربه کنند. در اسکانیا اتوبوس هایی بزرگ تعبیه شده  که قابلیت این را دارند تا کمی جابجا شوند و آن ها را تکان داد. سیستم گرمایشی و سرمایشی، سیستم تهویه مطبوع از جمله امکانات اتوبوس های اسکانیا می باشد.

 اگر قصد سفر به مشهد و تهیه ی بلیط اتوبوس مشهد را داشتید، پیشنهاد می کنیم که حتما از اتوبوس های اسکانیا استفاده نمایید. این اتوبوس ها در حالت VIP دارای یک سری ویژگی های منحصر به فرد و خاص هستند که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

اسکانیا در سال‌های آغازین
مانند بسیاری از شرکت‌های خودروسازی، شرکت اسکانیا سوئد نیز کار خود در اوایل قرن گذشته میلادی را با تولید دوچرخه آغاز کرد. ابتدا در سال ۱۸۹۶، شرکت دوچرخه‌سازی هامبر انگلیسی یک زیرمجموعه در شهر مالمو استان اسکانیا سوئد تأسیس کرد که چهار سال پس از آن و در سال ۱۹۰۰ توسط یک شرکت تازه تأسیس به نام کارخانه ماشین‌سازی اسکانیا خریداری شد. با خرید کارخانه دوچرخه‌سازی توسط اسکانیا، فعالیت‌های این شرکت به لاستیک‌سازی، ساخت جاروبرقی، چرخ‌دنده‌سازی و خیلی سریع به ساخت خودرو گسترش یافت. شرکت اسکانیا با معرفی سه نمونه اولیه خودرو در سال‌های ۱۹۰۱ و ۱۹۰۲ به‌طور عملی وارد عرصه خودروسازی شد و به‌سرعت سری‌سازی خودرو و ساخت کامیون ۵/۱ تا ۳ تن را در دستور کار خود قرار داد.

1891-vabis-is-established

Comments

Popular posts from this blog

سد سیاه بیشه

تجربه یک میزبانی بی نقص در قطار فدک